STRUCTURA DE ECONOMIE SOCIALA

CONCEPT

Proiectul isi propune ca, prin intermediul structurilor de economie sociala create, sa asigure oportunitati de integrare pe piata muncii pentru persoanele defavorizate, dar sa si sprijine in acelasi timp persoanele care au nevoie de asistenta la domiciliu

IRIS isi propune sa ofere servicii la standarde europene, dar nu in cadru institutionalizat, ci la domiciliul persoanelor varstnice

 

SERVICII OFERITE

  • Asistenta medicala (asigurata prin contractare de servicii medicale si de catre o asistenta medicala);
  • Asistenta pentru activitati zilnice – curatenie, cumparaturi, prepararea hranei, etc;
  • Asistenta sociala (asigurata de un asistent social/psihilog) – consiliere, suport;
  • Programe de recreere– constituirea de grupuri de vecini care isi petrec timpul impreuna, citit, etc.

 

 

Serviciile de îngrijire medicala la domiciliu vor fi urmatoarele:

  • 1. Masurarea parametrilor fiziologici:
    • temperatura, respiratie, puls, TA, diureza si scaun ( Recomandarea serviciului se face de catre medici pentru toti parametrii prevazuti.
  • 2. Administrarea medicamentelor:
    • 2.1 intramuscular*)
    • 2.2 subcutanat*)
    • 2.3. intradermic*)
    • 2.4 oral
    • 2.5 pe mucoase

*) În afara injectiilor si perfuziilor cu produse de origine umana.

  • 3. Administrarea medicamentelor intravenos sub supravegherea medicului
  • 4. Sondaj vezical, îngrijirea sondei urinare si administrarea medicamentelor intravezical pe sonda vezicala
  • 5. Administrarea medicamentelor prin perfuzie endovenoasa sub supravegherea medicului
  • 6. Alimentatia enterala pe gastrostoma/ sonda gastrica si educarea pacientului/apartinatorilor
  • 7. Alimentarea pasiva, pentru bolnavii cu tulburari de deglutitie, inclusiv instruirea
  • pacientului/apartinatorului
  • 8. Clisma cu scop evacuator
  • 9. Spalatura vaginala în cazuri de deficit motor
  • 10. Manevre terapeutice pentru evitarea complicatiilor vasculare ale membrelor inferioare/escarelor de decubit: mobilizare, masaj, aplicatii medicamentoase, utilizarea colacilor de cauciuc si a rulourilor
  • 11. Manevre terapeutice pentru evitarea complicatiilor pulmonare: posturi de drenaj bronsic, tapotaj,
  • fizioterapie respiratorie
  • 12. Îngrijirea plagilor simple si/sau suprainfectate/suprimarea firelor
  • 13. Îngrijirea escarelor multiple
  • 14. Îngrijirea stomelor
  • 15. Îngrijirea fistulelor
  • 16. Îngrijirea tubului de dren si instruirea pacientului
  • 17. Îngrijirea canulei traheale si instruirea pecientului
  • 18. Monitorizarea dializei peritoneale
  • 19. Aplicarea de plosca, bazinet, condom urinar, mijloc ajutator pentru absorbtia urinei
  • 20. Evaluarea pacientului: stabilirea si aplicarea unui plan de îngrijiri în controlul durerii si altor simptome asociate bolii si reevaluarea periodica
  • 21. Evaluarea mobilitatii, a capacitatii de auto-îngrijire, a riscului de aparitie al escarelor sau gradul escarelor, identificarea nevoilor nutritionale, implementarea interventiilor stabilite în planul de îngrijiri si reevaluarea periodica
  • 22. Masaj limfedem si contenie elastica
  • 23. Masaj limfedem cu pompa de compresie
  • 24. Montare TENS
  • 25. Administrare medicatie prin nebulizare
  • 26. Aspiratie gastrica
  • 27. Aspiratie cai respiratorii
  • 28. Paracenteza
  • 29. Ventilatie noninvaziva ****)
    • ****) Se efectueaza sub supravegherea medicului pneumolog cu atestat în Managementul general, clinic si terapeutic al tulburarilor respiratorii Somnologie (nivel I si II) si în Ventilatie noninvaziv (nivel III) sau a medicului cu specialitatea anestezie si terapie intensiva, medicului specialist de medicina de urgenta,
  • 30. Alimentatie parenterala
    • ****) alimentatie artificiala pe cateter venos central sau periferic. Se efectueaza sub supravegherea medicului cu specialitatea anestezie si terapie intensiva. Serviciul nu include medicatia specifica.
  • 31. Kinetoterapie individuala

 

ACTIVITATI DE FORMARE

Angajatii fiecarei structuri vor beneficia de urmatoarele programe de formare:

  • Manager de intreprindere sociala
  • Specialist in economia sociala
  • Ingrijitoare batrani la domiciliu

 

RESPONSABILITATI ANGAJATI

  • Managerul SES va fi cel responsabil cu coordonarea intregii activitati a SES, respectiv managementul resurselor, managementul financiar, managementul operational, incheierea de parteneriate.
  • Asistentul manager este cel responsabil cu preluarea apelurilor din partea clientilor si asigurarea interfetei intre client si SES, inclusiv gestionarea dosarelor pentru fiecare client in parte.
  • Responsabilul de marketing/vanzari este cel care se va ocupa de identificarea noilor clienti si promovarea SES, precum si cu asistarea Managerului SES in incheierea de parteneriate.
  • Ingrijitorii batrani la domiciliu sunt responsabili cu livrarea serviciilor oferite de SES catre clienti (persoane varstnice). Fiecare ingrijitor va deservi un numar de 10 persoane/luna si va fi responsabil cu: igiena personala a clientilor, asistenta in activitatile zilnice, companie. De asemenea, ingrijitorii vor avea responsabilitatea transportarii clientilor cu masina din dotare atat catre locatiile de recreere, cat si catre clinica medicala (in cazul in care clientul va avea nevoie de consultatii).
  • Asistentul social/psiholog va vizita fiecare client o data pe saptamana si va oferi acestora atat consiliere psihologica, precum si companie.
  • Asistenta medicala va vizita fiecare client o data pe saptamana. Clientii vor beneficia de asemenea si de servicii de asistenta medicala, pe baza unui contract cu o clinica privata, in limita a 200 lei/persoana/luna. Aceste servicii includ atat asistenta medicala la domiciliu (prestata de catre o asistenta medicala), cat si consultatii si investigatii.